dimecres, 21 de novembre del 2012

GoogleDocs, una bona eina per al projecte de recerca

Aquest curs em toca dirigir els projectes de recerca de 4t. Els alumnes, individualment o en grups, han d'elaborar un treball per escrit d'uns 20 fulls sobre un tema d'investigació que hagin triat prèviament i que plantegi algun problema ètic (aquest any ha desaparegut l'hora dedicada a Projecte de Recerca i el que hem fet ha estat vincular-la amb la d'Ètica de 4t). El primer que calia era plantejar una pregunta, posar un primer títol provisional i elaborar un esborrany d'índex. Per evitar-nos tinta i diners m'ho van anar enviant al meu correu electrònic. En poc de temps se'm va col·lapsar. A més, van haver-hi problemes en saber qui enviava què i si havien enviat o no la versió definitiva per avaluar-los. Després els alumnes han anat confeccionant les diverses parts del bloc teòric. M'expliquen què estan fent, però em costa saber-ho exactament i no sé si els estic dirigint bé o no. A més, s'acosta el final del trimestre i els alumnes  amenacen en fer-me arribar en breu una nova allau de missatges i adjunts. A partir del que hem treballat en aquest apartat del mòdul 2 se'm va ocórrer fa unes setmanes plantejar-los que creesin un arxiu en Google Docs, que anaren afegint allà les coses que anaven fent i que em convidessin a participar-hi. Ara puc seguir realment la seva evolució i corregir-los pràcticament d'immediat. A més, el meu compte de correu electrònic torna a respirar i els alumnes mateixos s'estalvien haver d'estar constantment enviant-se missatges, arxius, etc. La veritat, em sembla que el GoogleDocs pot ser una bona eina per a tutoritzar el projecte de recerca. Això sí: em demana una dedicació constant i no sé si tinc les hores necessàries per a tot! Quins avantatges i inconvenients trobeu vosaltres en fer servir aquesta eina per a dirigir els projectes de recerca?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada